AYRIK OTU
[email protected]
Yazarın diğer köşe yazıları ...

Bütüteç:    

KATLİ VACİPGİLLER

Baba : Bunun ne olduğunu biliyor musun?

Kız : Fişek.

Baba : Anlamını biliyor musun?

Kız : Birini öldürmeyi mi planlıyorsun baba?

Baba : Hayır. Bu evleneceğin gün için. Bu fişek senin çeyizinle gidecek. Kocanın yakınacağı bir sebebi olduğunda, babanın verdiği bu fişeği kullanacak.

Evet Sayın Okuyucular, şahit olduğunuz işbu sahne LGBT temalı, ‘’Yeminli Bakireleri * ’’ konu alan Arnavutluk yapımı filmden bir kesit. Teninden, evinden ve ruhundan kesip atılırcasına kopartılan tüm kadınların öyküsü aynı zamanda.

Eh be kardeşim haber böyle mi sunulur?

Yok canım kardeşim böyle sunulmaz tabii ki.

Böyle sunulur :

Barışmak için çağırdı… Sonrası felaket !

Barışma teklifini reddettiği gerekçesiyle öldürdüğü öne sürülen (açıkça öldürdü de denemiyor) ve açıkça adı verilmeyen bir katil… Ve elbette bir kadın .

Ya da böyle :

Sevgilisi ile kaçan bilmem kaç yaşındaki kadın, kocasının yaklaşmasını çaresizlikle izledi.

Bu haberde vurgulanmak istenen esas nokta kadının yaşı. Yaşını başını almışsın be kadın. Böyle işlere kalkarsan, kocanın seni kurşuna dizmesini çaresizlikle izlersin. Son izlediğin şey de o olur zaten. Katilin ne yapar? Alt tarafı, ‘’Operasyon Tamamlandı’’ der geçer.

Bu da mı olmadı? Peki bu:

70 küsür yaşındaki kadına önce tecavüz etti sonra … İğrenç olay !

Şimdi bir dakika. Olay, tecavüzden sonra bıçaklanması ile mi iğrenç oluyor? Yoksa en baştan itibaren mi iğrenç? Anlayamadım da.

Hiç birini beğenmezsen diye sona sakladım en sağanak kurşunlusunu. Buyur:

Bir kadın cinayeti daha! Kurşun yağdırdı.

Sayın Okuyucularımız gelin son haberimizde sizinle cümlede anlam oyunu oynayalım. Bu cümlede kadın cinayeti yerine ‘’erkek katli’’ , ‘’ katil erkek’’ ya da ‘’ eril zihniyetin gözünü kan bürümesi’’ denemez miydi ? Amaç ne gerçekten? Cinayeti, ölümü ve kanı öne çıkarmak mı? Yoksa ölen mi? Hayır.

Amaç ölenin ne kim olduğu ne de ölmeden önce son nefesini alırkenki duyduğu o acı?

Amaç, %13,4 aldatılma şüphesi ve kıskançlıktan, %6,8 erkeğin barışma isteğinin reddedilmesi , %10 kadının ayrılma ya da boşanma isteği, %3,7 erkeğin reddedilmesi , %6,2 namus/töre , %18,2 tartışma, %21,8 diğer sebeplerinden ötürü her an ölümün ensemizde olduğunun hatırlatılması. E tabii ki bizim yararımızı gözetircesine değil. Zihniyetlerinin bekası için olmazsa olmazdır senin ‘’kadınlığını’’ bilmen.

Önce kadın gibi doğacaksın. Olmazsa olmaz pembelere bürüneceksin baştan tırnağa. Erkek olmadığın için amca ve dayılara gösterilecek bir uzvun da olmayacak tabii. Bunu yapmamızı düşünecek yaşta değilsin ama olur da aklına gelir diye bebeklikten uyarayım. Ayıp kızım ayıp. Uyu, uyuduğun beşikte. Uyu ki büyüyesin. Hem büyüyünce daha sana neler alacak baban. Annen alamaz kızım. Çünkü annen, evde çamaşır-bulaşık yıkamakla, yemek yapmakla ve daha bir sürü boş işler yaparak dolanıp durur. Salla sen ananı şimdi. He bu arada annenle birlikte oturup izdivaç programı izlediğini bir göreyim bacaklarını kırar, çeyizine kanaviçe niyetine saklarım.

E peki baba, ben nasıl evleneceğim dediğini duyar gibiyim? Ama duymayayım . Ben senin bütün sorularını daha sormadan yanıtlarım canım kızım. Sen yeter ki düşünme . Sen o kadar çok düşünme ki hayatın sadece evlenmekten ibaret olsun . Sen de anan gibi ol emi. Aferin benim akıllı kızıma.

O arkandaki leke de ne kızım? Ne ara büyüdün de genç bir kız oldun sen? Üzülmeli mi bilemedim. Ah be kızım ağabeylerin gibi sana silahlar, arabalar alamıyorum. Seni üstü açık arabalara atıp da ‘’Kızım büyüdü.Kadın oldu’’ diyemiyorum. Çünkü senin kesebileceğimiz bir uzvun da yok kızım. Ben ne yapabilirim? Koruyucu ped alayım desem onu da yapamam. Daha onu ben diyemem bile. Utanırım. Bakkal Rüstem’in yüzüne nasıl bakarım ben? Hem anlamazlar mı senin evlenme çağına geldiğini de üstüne çullanmazlar mı? Çullanırlar kızım kendimden biliyorum. Ananı kaçırmıştım da sonra mecburen bana vermek zorunda kalmışlardıydı. Neyse güzel kızım. Bırakalım bu kötü şeyleri konuşmayı . Gelecek güzel günleri bekleyelim beraber. Olur mu kızım?

Kızım. Ses ver. Neredesin? Nereye kayboldun? Gitme kızım. Biraz daha kal bizimle. Daha istemeye geleceklerdi seni, pazardan mal alır gibi beğendikleri için. Tuzlu kahveyi içirecektin adama kıpkırmızı olana dek. Allah’ın emri, ile başlayan cümlelerini tamamlamadan, içimden ‘’verdim gitti be’’ diyecektim. Hem daha sırtından sopa, karnından sıpa eksik olmayacaktı. Erkek adamın, erkek torunu olur. Sen de doğuracaktın bir erkek. Doğuramazsan vay haline kızım. Otur derdine yan. Ama seni bilirim kızım. İnatçısın, kafana koyduğunu yaparsın ucunda ölüm bile olsa. Doğururdun üç tane üst üste kızı. Sonra, hoop iadeli taahhütlü posta gibi gerisingeri baba evine. Kocandan yiyeceğin dayaklar da cabası olurdu tabii. Kocandır, döver de sever de. O kadar çok sever ki yüzün morarır da gidip karakola derdini anlatamazdın. Anlatsan da ‘’aile içi geçimsizlik’’ der, karı-koca arasına ilişmeyiz biz diyerek, kocanla barışmaya zorlarlardı. Taş çatlasın en fazla hakim karşısına çıkardın. Orada da ‘’ ben karımı seviyorum hakim bey’’ cümlesi önüne taş olurdu. Ama sen daha fazla ileriye gitme e mi güzel kızım? Yoksa maazallah kocanın erkeklik gururuna dokunuverir yaptıkların da kalbine iner adamcağızın. Dul kalmayı göze alabilecek misin kızım?

Peki benim canım kızım. Toprak altında kalmayı nasıl göze alabildin? Söylediklerim mi dokundu sana? Bütün bunları yaşamaktansa, ölmeyi mi seçtin? Toprağın karanlığından daha mı kötü bunları yaşamak? Ah benim yüzü aydın kızım. Senin beynini delip geçen o kurşun, insanlığımın yüz karartıcı suçudur. Sen melek oldun, ben katil. Rahat uyu güzel kızım.

(*) : Yeminli bakireler, kadın olarak doğup sonrasında, çoğunlukla ailenin reisinin, erkek bir vasi bırakmadan öldüğü durumlarda mirasın aileye kalması ve yönetiminin sağlanması için bakirelik yemini eden ve hayatının geri kalanını erkek olarak sürdüren kişilerdir.

(Kalpiçi Dipnot 1) : Babası ve tüm sevdikleriyle ölümüne ayrılan, öldüresi sevginin kurbanı olarak son nefesini verirken son sözünü söyleyemeyen kadınların yıllara göre ve isimleriyle birlikte görebileceğiniz bir sayaç var. Linki : http://www.anitsayac.com/

(Kalpiçi Dipnot 2) : Kadın, çiçek falan değildir.

(Kalpiçi Dipnot 3) : İzlemek isteyenler için filmin adı, Vergine Giurata ya da diğer adı ile Sworn Virgin.

(Kalpiçi Dipnot 4) : Ölen tüm kadın kardeşlerime, Allah’tan rahmet diliyorum. Cennet, mekanınız olsun.

Yaşayan tüm kadınlara saygılar bizdendir efenim. Esen kalın



Tarih: 20.03.2018

Okunma: 737
Paylaş Face
Paylaş facebook
Blog
Paylaş Blogger
Frien
Paylaş Friendfeed
Mysp
Paylaş Myspace
Twit
Paylaş twitter


Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısının tüm hakları lezce.com'a aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısının tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan köşe yazısının bir bölümü, alıntılanan sayfaya aktif link verilerek kullanılabilir.



Not: Bu sayfalarda yer alan Köşe yazıları ve okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan lezce.com sorumlu tutulamaz.

  Bu yazıya ait yorumlar

  Yorumlayan: bigbaby
Ayrıkotu,bizim meşhur türk geleneklerini ne kadar güzel dile getirmişsin.Keşke modernleşmek ülkemizde gavurlasmak adını almasa belki bu kadar kadınlara bazen psikolojik ve fiziksel bazen de ayri şekilde hiç yaşanmasa hayat güzel olurdu

  Yorumlayan: schmied
Öncelikle aramıza hoş geldiniz. Yazınızı okurken inanın içinde kaybolmamak için çok uğraştım, ama yapamadım. Yazınız ne güzel bir dille gözlerimize sunulmuş olacak ki göz yaşlarımı da tutamadım.
Kadına ait sunulan bu değerli yazınız için kendi adıma teşekkür ederim.
Kaleminiz daim olsun.

  Yorumlayan: Mercy
İlk yazın için tebrikler... Devamını sabırsızlıkla bekliyorum, Film sever olarak böyle kuytu köşede kalmış bir filmi okuyucularınla paylacarak meram anlatman da ayrıca şahaneydi benim için. Filmin müzikleri hala kulaklarımda beni en çok etkileyen dialoglardan biride...

Kadının yüzü neden kapalı ?
Yolu görmezse, geri de dönemez...



[Yorum eklemek için tıklayın]